孝敬父母的演讲文稿

2008-03-28 21:45 阅读(?)评论(0)
Ladies and gentlemen:

I feel so lucky to be here.

All that I am today is because of my parents.

 

Dear Mom and Dad:

You are my loving parents.

These words are from my heart.

 

From the day I was born,

you did everything for me.

How can I express my thanks?

 

You fed me when I was hungry.

You washed me when I was dirty.

You nursed me when I was sick.

 

You held me when I cried.

You helped me when I needed it.

You gave many happy childhood memories.

 

You always put me first.

You made me feel so special.

I couldn’t have asked for more.

 

I respect the values you taught.

I admire the hard work you did.

I thank you for your sacrifice.

 

You raised me well.

You tried so hard.

You did the best you could do.

 

Today, I will make you a promise.

Then, I will make a toast.

Both are from my heart.

 

I promise to make you proud of me.

I promise to always respect and love you.

Also, I promise to take care of you as long as I live.

 

Now, everybody, I propose a toast.

Let’s raise our glasses together.

Let’s drink to honor my parents.

 

My dear parents:

You light up my life.

You mean the world to me.

 

A toast.

Cheers.

Bottoms up.

 

To conclude our party I would

like to recite the famous Irish blessing.

 

“May the road rise to meet you.”

“May the wind be always at your back..”

“May God hold you in the palm of His hand.”

 


先生们,女士们:

来到这里我觉得很幸运。

我今日所有成就都是我父母的功劳。

 

亲爱的父母:

你们是深爱我的父母。

这些都是我肺腑之言。

 

自从我出生以来,

你们为我做每件事。

我该如何表达我的感谢?

 

 

我饿了,你们喂我东西吃。

我脏了,你们给我洗澡。

我病了,你们照顾我。

 

我哭了,你们抱我。

我需要帮忙的时候,你们协助我。

你们给我许多快乐的童年回忆。

 

你们总是把我放在第一位。

你们让我感到如此的特别。

我已经不能再要求什么了。

 

我尊重你们所教的价值观。

我佩服你们的努力。

我感谢你们的牺牲。

 

你们很好的养育我。

你们非常努力。

你们尽了最大的力量。

 

今天,我要给你们一个承诺。

然后,我要向你们举杯致敬。

这都是发自我的内心。

 

我保证让你们以我为荣。

我保证要永远尊重和爱你们。

我也保证会永远地照顾你们。

 

 

现在,各位,我提议大家干杯。

让我们一起举杯。

让我们举杯向我的父母致敬。

  

亲爱的父母:

你们照亮我的生命。

你们是我的一切。

 

干杯。

干杯。

干杯。

 

我想背诵一段著名的爱尔兰祝酒词,

来结束今天的聚会。

 

“愿你心想事成。”

“愿你一切顺利。”

“愿上帝时时保佑你。”

 

 

 

Key points:

▲美国人非常喜欢用feel这个词,如见面了就可以说:

How do you feel?  

早上起来觉得精神很好,可以说:

I feel lucky today.

当别人讲的话你不认同时,可以说:

I don’t feel comfortable with what you said.

英语中feel有几种不同的意义和用法,如有时可用及物动词,与宾语连用,有时又用系动词,与形容词连用,在表示某些意见时可用进行时,但在表示别的意思时,就不能这样用。现将其具体用法归纳如下:

1、  表示“感觉”。如:

   I can feel something in my shoe .我感到鞋里有什么东西。

2、  在表示“通过触摸使人感到有某种感觉”

Your hand feels cold 你的手摸上去很凉。

Silk feels smooth 丝绸手感很光滑。

注意:feel表示这一用法时也不用进行时。

3、  表示“某种自我感觉”时,feel也可跟形容词,但这时可用进行时。如:

Do you feel happy ? 你感到幸福吗?

I am feeling fine 我现在感觉良好。

4、  feel还可以表示由不接触而产生的“感觉”。如:

He felt his heart beating 他觉得他的心在跳。

Did you feel the earthquake ?你感到地震了吗?

5、  feel用作及物动词还可以表示“触”、“摸”。

Feel the seat ,It is wet 摸这座位,湿着呢。

6、  feel还可表示“以为”“认为”后跟宾语从句,用作此意时不能用进行时。如:

I feel you have not been completely honest with me 。

我觉得你对我并不十分诚实。

7、feel还可以与like 连用,表示“想{want}”或“愿意{would like}”的意思。如:

Do you feel like a beer? 你想喝杯啤酒吗?

I do not feel like dancing now。 我现在不想跳舞。

▲loving  亲爱的 慈爱的  

例: I am your loving child.

    You are my loving brother/son/friend.

在美国,儿子写给妈妈信的时候,可以署名 your loving son

 

▲  Thanks  当thanks当作“感谢”时,永远要用复数形式。类似的词还有:

belongings 财产  riches  财富  goods 货物  earnings  所得 greetings 问候  wishes 祝福

 

  最后修改于 2008-04-05 09:18    阅读(?)评论(0)
上一篇: as long as you love me. 下一篇:致橡树
 
表  情:
加载中...
 

请各位遵纪守法并注意语言文明